Queens of Mallorca: het reisdagboek van Elke Bleyaert (The Women Peloton)

• Queens of Mallorca: het reisdagboek van Elke Bleyaert (The Women Peloton)

Geschreven op 16 mei 2023

Van 2 tot 6 mei 2023 kwamen 40 vrouwen met een passie voor fietsen samen tijdens een wel heel speciale fietsvakantie in Mallorca, georganiseerd door The Women Peloton en Kortweg Cycling Travel. De Queens of Mallorca-reis was 'women only' en naast het maken van fantastische ritten, werd tijdens deze week ook aandacht geschonken aan core stability, pilates en mindfullness. Elke Bleyaert, oprichter van The Women Peloton, deelt met ons haar dagboek van de reis. Laat het je inspireren om in 2024 met ons mee te gaan en word een echte 'Queen of Mallorca'!

Dag 1

"Vroeg opstaan was nog nooit zo plezant, want het was richting Zaventem waar onze Queens elkaar voor het eerst gingen ontmoeten. Kleine oogjes (met toch heel wat glinsteringen) en de nodige koffie, maar wat keken we er naar uit om in het zonnige Mallorca toe te komen. Na een vlotte vlucht en busrit kwamen we aan in ons fantastische hotel, waar de Kortweg-boys ons al stonden op te wachten.

Een lekker ontbijt verder waren we klaar om voor de eerste keer het ‘Mallorcaanse vlak’ te gaan ontdekken. Omdat we er al reeds een vroege ochtend op hadden zitten, stond er vandaag een rustige rit op het programma. Onze Queens konden kiezen tussen 55 km en 80 km. Zo was er voor ieder wat wils! Een geslaagde eerste dag in Alcúdia."

Dag 2

"Onze Queens konden ervoor kiezen om de dag te starten met een wake-up-sessie (mix van Pilates en Yoga) gegeven door mezelf, Elke van The Women Peloton. Dit ging door aan het zwembad om 7.10 uur in de ochtend. Vroeg, maar wat was het zalig wakker worden voordat we weer aanschoven aan het gigantisch ontbijtbuffet.

Vandaag hadden sommige dames toch wel een stresske, want voor velen stond hun eerste col ooit op het programma, Col de Tofla voor de dames van groep 3 en door groep 2 en 1 zou ook nog de col d’Orient getrotseerd worden. Maar wat overtroffen onze Queens zichzelf! Iedereen ging vlot naar boven, er werden zelfs enkele traantjes van trots gedeeld.

In de namiddag kon wie wil uitblazen aan het zwembad, anderen deden een wandelingetje naar het strand. Na de briefing volgde er nog een sessie Mindfulness van de The Women Peloton-sportpsycholoog, Tine Wetsels. Waarna we allemaal klaar waren om het avondbuffet te gaan veroveren! Voldoende carboloaden was de boodschap voor onze Queenstage van morgen."

Dag 3

"Queenstage day! Een etappe op onze naam geschreven uiteraard als Queens Of Mallorca. Al hadden sommige Queens toch wel schrik van wat komen zou. Zo zou groep 1 tegen de 2000 hoogtemeters overwinnen en groep 3 zou voor de eerste maal een langere col beklimmen.

Maar geen enkele Queen dropte haar kroontje, integendeel, je zag onze Queens groeien van zelfvertrouwen en met fierheid iedere top bereiken. Dat deels dankzij de ondersteuning van de begeleiding en de medequeens. Prachtig om te zien!

De avond werd afgesloten met mijn lezing rond hoe je altijd meer kan dan je zelf denkt. Dat aan de hand van mijn Swiss Epic-avontuur in 2022. Zeer toepasselijke materie om de dag mee af te sluiten! Moe, trots en zeer voldaan ging iedereen naar bed."

Dag 4

"Tijdens het ontbijt zag je de vermoeidheid bij enkele dames toch toeslaan. 3 dagen na elkaar fietsen vraagt sowieso al iets van je lichaam, laat staan zo’n 3 spannende dagen op de fiets vol met uitdagingen.
    Maar we lieten ons niet kennen, want vandaag stond Cap de Formentor op het programma! Een echte eyecatcher in Mallorca en dat konden we alleen maar beamen. We zorgden dat alle drie de groepen ongeveer gelijk op de Cap de Formentor waren, zodat de dames van andere groepen elkaar ook eens zagen fietsen.

Wat we een beetje onderschat hadden was de drukte bovenop de Cap Formentor. Het is een echte trekpleister en dat was merkbaar. Na even bekomen en genieten van het prachtige zicht boven werd de afdaling weer ingezet. Alweer een pittige dag op de fiets, maar onvergetelijk!

In de namiddag konden we na onze laatste ‘echte rit’ nog wat vertoeven aan het zwembad en organiseerde het hotel een gezellige receptie, om onze laatste avond samen af te sluiten. Wat was het mooi om samen met de Queens en het Kortweg-team nog even te kunnen terugblikken op deze fantastische week!"

Dag 5

"De dag waar we allemaal stiekem tegenop keken, terug naar huis! De laatste wake-up-sessie ging door op het strand, waar we nog even konden genieten van een magische zonsopgang. Daarna stond er nog een koffieritje op het programma en nog enkele vrije uurtjes om het levendige Alcúdia te verkennen voordat we op het vliegtuig stapten richting het regenachtige België. We tellen nu al terug af naar 2024. See you soon, Mallorca!"

Wil jij ook de volgende Queens of Mallorca-fietsvakantie meemaken met gelijkgestemde vrouwen? Houd onze Facebook en Instagram in de gaten voor updates of abonneer je op de Kortweg-nieuwsbrief om nooit meer een aankondiging van onze vakanties te missen.

Ook op de website van The Women Peloton lees je meer over de eerste Queens of Mallorca-fietsvakantie.

Meer weten over The Women Peloton? Alles over deze machtige velovrouwen lees je op hun de website of vind je terug op hun socials

BLIJF OP DE HOOGTE

Schrijf in op onze fietsbrief