Fietsen met Kortweg in Spanje is de max, maar misschien haal je extra inspiratie uit dit trainingsschema

  • Fietsen met Kortweg in Spanje is de max, maar misschien haal je extra inspiratie uit dit trainingsschema

    Geschreven op 30 december 2022

    Je aan je sportieve doelstellingen houden kan een serieuze uitdaging zijn, zeker wanneer je geen idee hebt hoe je eraan begint. Als extra service en steun bieden we je met ons nieuwe trainingsschema de mogelijkheid om je nog beter op je volgende fietsvakantie voor te bereiden. Het praktische en vrijblijvende schema van onze partner Energy Lab is uitgewerkt in 12 weken, maar maak je geen zorgen als je binnen die tijd met ons vertrekt. Elke week training kan namelijk al helpen om je conditie, snelheid en efficiëntie te verbeteren én gewoon meer van je fietsvakantie te genieten!

    Wat moet ik weten over dit schema?

    Hoewel het speciaal voor fietsvakantiegangers als jij werd uitgewerkt, zijn er per week 3 varianten op de trainingen, gebaseerd op onze fietsgroepen tijdens de Kortweg-reizen. De trainingen zijn zeker geen vereiste om aan onze fietsvakanties deel te nemen, maar natuurlijk moedigen we je aan om je eigen invulling te geven aan dit trainingsschema en het meeste te halen uit je reis met ons.

    Wanneer begin ik met trainen?

    Afhankelijk van wanneer je met ons op fietsvakantie gaat, kan je 3 maanden vooraf met het schema beginnen omdat het 12 weken bevat, maar ook als je al sneller met ons op reis vertrekt, is het de moeite om te raadplegen. Start vanaf week 1 en bouw zo verder op.

    Hoe interpreteer ik dit schema?

    Uitleg over de verschillende methodes en trainingsvormen die in dit schema aan bod komen vind je in de algemene uitleg. Doorheen de 12 weken zal je, afhankelijk van het aantal trainingsdagen dat je kiest en wanneer je de trainingen uitvoert, de volgende 7 trainingsvormen terugvinden in het schema:

    • Bloktraining

    • Extensieve duurtraining

    • Heuveltraining

    • Tempoduurtraining

    • Nuchtere training

    • Klimtraining op de weg

    • Hersteltraining

    De Borg-schaal die in het kader op pagina 2 wordt vermeld is een subjectieve schaal van vermoeidheid en loopt van 6 tot 20. Op die manier ben je voorbereid op hoe de inspanning moet aanvoelen, met 6 als lichtste inspanning en 20 als zwaarste.

    Start met trainen!

    Raadpleeg hier de algemene uitleg over het fietsvakantie-trainingsschema van Energy Lab. Hieronder vind je het schema per week - vanaf maandag 9 januari 2023 zetten we elke week een nieuw online. Heel veel succes met trainen en we verwelkomen je graag op een volgende fietsvakantie met ons. Let’s ride!

    Week 1

    Week 2

    Week 3

    Week 4

BLIJF OP DE HOOGTE

Schrijf in op onze fietsbrief

  • Astoria Playa
  • Marina Playa
  • Costa Almeria
  • Mojacar
  • UCI
  • Energylab
  • Wcup
  • Hello Champ